Vi ses i Nangijala.......

Älskade Isak. Den 18e september 2009 fick Isak somna in. Han hade under en kortare period varit krasslig och de två sista dagarna var det kort och gott inte roligt att vara hund längre. Beslutet fattades och vår älskade käre prins fick med värdighet somna in i vår famn.  Tomheten är påtaglig men det var det bästa för honom. Nu lyser han upp tillvaron där uppe. Vi ses på andra sidan regnbågsbron käre vän, du fattas oss men platsen i våra hjärtan har du för alltid. Isak blev 17 år, 3 månader och 18 dagar.

foto: Håkan Gulliksen


Kommentarer
Postat av: Helena, Qinsi & Nea

Snyft :( Fina Isak har kommit till "stjärn Tollar-himlen".

Jag har alltid imponerats av Isak och hans barn, barnbarn, barnbarns barn osv

Han lämnar ett stort tassavtryck i tollarvärlden.

Vi tänker på hans familj...

2009-09-22 @ 14:38:47
URL: http://www.qinsi.webb.se
Postat av: Vildandsmamman

Fina Isak - vi minns honom så väl och han kommer att förbli ihågkommen. Han var nästan en månad yngre än Jazza som ju tyvärr gick bort för snart två år sedan.

Tyvärr finns inte Isak blodet i mina linjer men väl hans bror "Andy" d v s And-Ivar och det är ju inte illa det heller.



Vi hörs och ses längre fram

Stora tröstkramar till er alla

2009-09-22 @ 14:47:57
URL: http://www.vildandens.com
Postat av: Annika

Vilket härligt långt liv Isak fick ha! Vi är stolta över att få föra Isaks fina gener vidare!



Stor kram från hela Agrosofen-familjen

2009-09-22 @ 15:27:08
URL: http://www.agrosofen.se
Postat av: mamma

Isak är borta och vi saknar honom väldigt, väldigt mycket.17 år är gammalt men han blev faktiskt 17 år 3 månader & 27 dagar om man ska vara noga. För det ska man ju =). puss o kramar från Mamma

2009-09-22 @ 17:03:02
Postat av: Lena

Så tråkigt att höra om Isak men vilket fantastiskt och långt liv han har haft. Han lever vidare i sina fina barn, barnbarn, barnbarnsbarn .... Tänker på er och förstår att det är tomt just nu.

Kram från Lena

2009-09-22 @ 18:12:48
URL: http://www.hircum.se
Postat av: Martina

Ja du har helt rätt mamma, inte lätt med räkningen där alla ggr =). Tack för alla fina ord också!

2009-09-23 @ 09:38:06
Postat av: Catta

Världens finaste 17-åring var han allt, Isak. Han såg många gånger yngre ut än de som passerat 10!!! Ett hundliv är kort men i Isaks fall känns det som lååååångt! Bara till att hoppas på att nästa blir lika långlivad :-)



Kramis från Catta med ungdommen Greven (bara 12,5 år), Maestro-bäbisen som är 8,5 år och det lilla äcklet Midas Mirakel...snorvalp på 1,5 år :-)

2009-09-23 @ 14:27:22
Postat av: Marit

Føler med dere i sorgen etter Isak, han var en fantastisk hund og jeg ble like imponert hver gang jeg så ham på Specialen. Utstrålingen og glimtet i øyet hadde han til siste slutt! Håper dere kan finne trøst i alle flotte barn, barnebarn og oldebarn som fører hans flotte gener videre.



Mvh

Marit og hundene



2009-09-23 @ 17:37:20
URL: http://www.toller.net
Postat av: Marie & Håkan

Mina tårar rinner, samtidigt som jag gläds över att han haft ett så långt liv med så härliga människor som ni är. Jag har honom bakom Morgan i stamtavlan, och han kommer att finnas med i min blivande valp ;) så han lever vidare i sina avkommor.

Själv är han nu den starkast lysande stjärna på himlen precis som han var hos er.

Kramar i massor från oss Östgötar.

2009-09-23 @ 22:46:35
URL: http://andrummets.se
Postat av: Titti o bushundarna

Vi känner så innerligt med er! En underbar hund har fått avsluta sitt liv på ett värdigt sätt. Tack för att Isak fick dela med sig av sina fina gener, och tack för att du gav honom ett underbart liv! Trots att vi inte kände honom utan bara träffade honom vid ett fåtal tillfällen kramar det ont i hjärtat. En riktig tollare!!! Så härlig!!!!

2009-09-27 @ 21:29:56
URL: http://villovas.blogspot.com
Postat av: Martina, Eva, Roland & Amanda

Tack alla för era vackra ord! De värmer verkligen. Tack ska ni ha =)

2009-10-07 @ 13:59:05
Postat av: Emma

Fin hund! Trist att han gick bort :(



Jag har en tollarvalp, BeautyRedfox heter han. I registreringsbeviset står det att hans farfar heter Rödahunds And-Isak, och när vi hämtade våran valp sa de att hans farfar var 17 år och levde, kan det vara han?



En sak till. Vi hämtade "Nimbus" som vi kallar honom exakt 18 september. Lite läskigt...



R.I.P

2009-10-26 @ 23:34:59
Postat av: Matilda

Hej

Hörde att Isak fått somna in, så ville bara gå in här och skriva att vi tänker på dej.



Vila i frid Isak



Kram / Matilda med Otto, Tipsa och Freddie

2009-10-27 @ 22:27:09
URL: http://web.telia.com/~u26903807/index.htm
Postat av: Eva

Hej Emma.

Visst är livet konstigt ibland. Saknaden och tomheten efter Isak är jättestor. Hoppas ni får lika stor glädje med er lille "Nimbus" som vi haft med vår Isak och att hans gener går i arv så att ni får ett långt och kul liv tillsammans med mycke mys och gos. Lycka till! Isaks familj

2009-10-29 @ 15:36:30
Postat av: Martina Lång

Emma, jag håller med mamma (Eva). Hoppas verkligen att lille Nimbus ger er mkt glädje och kärlek som Isak gav oss. Kan inte tänka mig annat =) Ja det är lite läskigt att ni hämtade er lille solstråle samma dag Isak somnade in, men jag ser det oxå som ett bevis på att livet går vidare. och det är precis som det ska vara. Isak levde ett gott liv och det faktum att hans gener ännu lever vidare är otroligt roligt tycker vi. Det om nått är ju ett bevis på hans kvaliteér. Hoppas att hans höga ålder är ngt han skickar vidare=) Lycka till!!

2009-11-04 @ 16:21:52
Postat av: Felicia

Jag ville bara säga att jag tänker på er och Isak.. Jag har en av hans avkommor " Kanadickens Sporty Spice " Mia "

som nu blir 12 år i maj.. Helt otroligt att han blev så gammal, läste om honom i tollar tidningen, jag blev chockad om jag får vara ärlig :)

Men han har det bra där uppe nu, och jag är glad att han har gett mig en sådan fin hund som jag har :)

Kram Felicia

2010-01-17 @ 23:53:37
Postat av: Anonym

Tack Felicia=) hehe jag förstår att man blir chockad när man tänker på hur gammal han blev. Jag blir nog mest chockad över hur vital han var ända fram tills slutet. visst syntes det at han var gammal ocg visst stapplade han till då & då. men han hade stuns i steget, vaken blick och massa bus & lek o kroppen oxå =)Hoppas din Mia ärver det och att du får ha henne hos dig länge länge:

2010-02-17 @ 08:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0