Titta!

http://web.comhem.se/jennystridh/perfectdog.jpg  

A perfect dog. Jasså, enligt vem?

Vem bestämmer vad en "perfekt" hund är? Jo jag antar väl att beror på vad man skall använda sagda hund till och vad som är viktigt för just dig. Men gemensamt för alla oss som har hund är väl ändå att han/hon ska må bra och att den tränings-och uppfostringsmetod jag valt ska passa och inte skadar hunden, eller?

Ja man kan ju fundera.......såg för en tid sedan på TV. Fastnade framför det där Twins, ni vet någon variant av TV-shop. Dät säljer de numera ett halsband med medföljande träningsfilosofi (eller vad jag ska kalla det). Kunde ganska snabbt konstatera att det var något konstigt med halsbandet. det är gjord av plast, mindre plastrutor är sammanfogade så att de ska klämma åt på rätt ställen. Hrm. Är säker på att jag ser att det finns taggar på halsbandet (?!). spontan reaktion: "..Va i hel****.....!?!!" tittar igen & vi är flera som tycker att det visst ser ut som taggar. Konstigt. Ja jag blir heligt förbannad & rädd, tänk på de lättlurade satar som finns där ute som sväljer allt.  Ngt som fungerar för en hund & dennes husse/matte fungerar kanske inte för en annan. Saker & ting måste tas med en nypa salt. Som han där Milan hunsproffset, har själv tittat en del på hans serie och tycker väl att en del är bra, annat inte och vissa saker har jag aldrig tänkt på. Men det 'är väl det, det handlar om, att plocka det som passar dig, att inte köpa en filosofi rakt av utan acceptera att hundar är som oss människor, individer med olika behov. Ja jag kontakteda i alla fal Twins & frågade om, detta, svaret jag fick var "...det är godkänt". Va ?är det? Är det ng som setta detta halsband i verkligheten och i så fall kan upplysa mig om att det INTE finns taggar på det så okej, bra, Men jag vet inte......gå in själva på sidan och bilda er egen uppfattning, snälla snälla.

http://www.tvins.com/products/perfectdog1/howitworks.php

Sjävlklar är det väldigt amerikansk aom alla sådana där produkter, allt blir fantastiskt & en ny värld öppnar sig. wow! Letar febrilt under kategorin " Hur det fungerar" och fösrtod väl inte så jättemycket mer än att det skall fungera som en tillr'ttavisning som en annan hund skulle använda sig av . efter mer letande så hittar jag oxå en text som skall beskriva vad halsbandet är, det enda jag hittar är vad det INTE är......det är bland annat INTE ett elhalsband. Det är ju bra..........

Ursäkta mitt tjat här men jag är faktiskt ärdd att detta skalla skada någon hund. Hoppas att så inte är fallet.
Kram på er alla & må gott.

RSS 2.0