Utställning

Först vill vi tacka alla som skrivit in och grattat Isak på hans födelsedag! Jätteroligt att så många tänkt på oss, jättgulligt av er =)


Dagens skörd!

image227
En trött Isak nosar på sina rosetter, det blev några stycken idag =)

Idag var vi alltså på utställning på travbanan här i Östersund. Vi hade riktigt tur med vädret som trots att prognosen spådde moln o ev regn visade sig bli högsommar värme med klarblå himmel. vilket resulterade i att både jag & Maria blev ordentligt solbrända i ansiktet=).


Trots att soya visade sig jättefint och trots att vi alla tycker att hon är så härlig på i temprament och utseende så gick det inte den här gången heller, jättetråkigt. Men Soya du är ändå den finaste labben för oss!

Soya & Gustav

image228


image238

image242




image230

image231

image232



Isak tar det piano mellan varven
image234


Gud kommer inte ihåg vad denne herrn heter men mkt fin tycke jag iaf att han var =)
image235
Maria & Soya håller koll ¨på alla runt omkring
image236
Gustav & Isak...och min skugga,,,,,,dumt dumt, é ingen vidare fotograf
image237



Tiken som slog oss=) Himla go & fin men inte heller hennes namn kan jag komma ihåg.
image239

image240


image244


image241

Kritik
16 år.
Bra typ, välgående med prima temperament, bra benstomme och stark och fin överlinje. Kunde väl önska lite mer sträckning i huvudet. Mkt sött uttryck. Pälsen visar väl åldern men annars är han bara att älska. Rör sig sunt, kunde gärna visat sin svans lite bättre. Bästa veteran!

BIR Veteran, CK, CERT, Hp, BIM och BIS veteran 5:a.

Tänk att det gick så himla bra, vi är jättenöjda och glada. En kul grej var ju att vi placerade oss som femma i BIS Veteran klassen, i och med det slog vi tre fyra andra hundar. Det är ju inte så vanligt vad jag förståt på andra att tollare ens placerar sig där. Men det absolut roligaste är ju helt klart Certet. hahahaha, jippi!




Tyvärr gick det inte så bra för tiken i BIS men tydligen hade både hanen som jag visade ovan och hon problem med domaren som drog ner deras kritik pga av för mycket vitt på bröstet (?!), Ja jag återkommer om det och vad denne ska ha sagt till dem, det är så konstigt att man bara storknar. Men just nu är vi för trötta för det och ska bara slänga oss i säng! Ha det bra!



Grattis Isak 16 år ung!!

Ja idag 080522 fyllde vår underbara lille prins 16 år. Tänk det är rätt stort.
Han är ännu stark och pigg, vissa dagar bättre än andra visserligen men ändå.
Jag eller vi ska jag nog säga är så glada att han fortfarande är med oss och gör varje dag lite finare & mycket roligare. Grattis Isak, vi älskar dig och du har en stor plats i våra hjärtan.
Puss & Kram från Husse, matte, lillmatte och mellanmatte *ler* (mig).


Vackra underbara Isak, varje dag med dig är en gåva.
image221

image225

Pussis
image222
visst är jag söt om jag lägger huvudet på sen så här?
image223

image224

image226

Soya

Detta inlägget ska tillägnas Soya, med bar bilder på henne, världens finaste å goaste labbetjej!

image197

image198

Soya å Bastian som bor granne med mig & isak.
image199


image200


image201

vad e det matte?
image202
snyggo
image203

image204

image205


Så ska en labbe se ut !
image206

weeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
image207

image208


image209

okej isak får vara med på en liten =)
image210

image211

image213

image214
vacker
image215

image216

image217
Gelanpanna
image218

image219


image220


Soya

Detta inlägget ska tillägnas Soya, med bar bilder på henne, världens finaste å goaste labbetjej!

image197

image198

Soya å Bastian som bor granne med mig & isak.
image199


image200


image201

vad e det matte?
image202
snyggo
image203

image204

image205


Så ska en labbe se ut !
image206

weeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
image207

image208


image209

okej isak får vara med på en liten =)
image210

image211

image213

image214
vacker
image215

image216

image217
Gelanpanna
image218

image219


image220


RSS 2.0