Nya planer

Isak har vart lite dålig igen, magen som vanligt som spökar. men han har vart pigg som vanligt & inget fel på aptiten. Men idag har han vart okej igen så det häll bara i sig ett par dagar knappt. Men det kommer & går det där, äh men det är väl som hos oss andra, man kan inte va på topp jämt. Han har ju en känslig mage så. Hmm...jag har enna fått lite uppfattningen om att känslig mage & magkattarr är ngt som många tollare har. Någon som oxå tycker det eller är det bara jag som tycker det?


Gustav & Maria (Soyas människor) har anmält soya till en apporteringskurs i vår.  Maria är hemm från 9v i Tanzania, skönt att ha henne hemma igen =). när Gurra sa att han anmält dem til kursenb lev jag  så grymt sugen på att göra något jag med så jag anmälde mig & isak till samma =). Har velat lära mig något nytt & gå en kurs länge nu, men har dragit mig lite, en bidrgande var väl oxå att jag inte ville gå på min första kurs själv heller. Vi har visserligen gått en agilitykurs för många år sedan men det kändes inte som samma sak....varför vet jag inte.

Känns visserligen lite skoj att ställa upp med en pensionär, men jag ser det mest som att vi hittar på ngt skoj tillsammans och att jag får lära mig grunderna & få tips på köpet. vi har ju tränat tillsammans länge från & till men allt vi gör har ju jag snappar upp från andra. jag har aldrig lärt mig ngt från grunden så det ska bli hur skoj som helst. Isak kan det ju redan så kanske blir det inte så svårt. Eller så blir det jättesvärt bara för att han inte hör så bra längre och har lite egna idéer för sig men det ska nog gå bra. Ser verkligen fram emot detta. Kul att inte vara ensam oxå, det blir allt tid för det oxå. sen har ju herrskapet bil så man kan ju uttnyttja dem lite...hihi.

Har packat väskan för på söndag drar jag mamma, pappa & amanda en vecka till Teneriffa. ska bli jättemysigt.!!!!!!!!!!!!!!!


Alla hjärtan

Försökte igår att lägga upp lite bilder men det gick sådär, prövar på nytt.


Vill hedra dem som betyder mkt för mig, som gör vardagen lite finare. Till er som inte kommer med på bild, beror detta på en så enkel sak som att jag har er inte på bild =(. Men ni finns ändå i mitt hjärt & ni vet allt vilka ni är så misströsta ej !!


Gammel gubben
image117
Foto: Håkan Gulliksen, Tollarspecialen 2006

image108

image118


image109

image110

Familjen
image112

image111

Nä men är du törstig? Det trodde jag inte, du har ju bara ätit en massa fudge smet =)
image113

image114

image119


image116



image121

Isak & dagbarnet Soya
image122

image123


image124



VM invigningen

Ja ikväll har VM invigts här i stan. Mia och jag bestämde oss för at gå dit, och eftersom det inte va ngt inträde så kändes det ju somen självklarhet. Så vi kom dit en stund innan , satt å drack en kaffe å hade det allmänt mysigt. Isak var med oxå. Hade väl eg tänkt att inte ta med honom när det är så mkt folk men vi hade ju ändå tänkt att bara stå lite i utkanten så det skulle ju vara lugnt hade vi tänkt. Vi såg, eller såg gjorde vi väl inte direkt, men vi hörde lite iaf, från alla tal och sen Sahara Hotnights som uppträdde.

Efter en stund bestämde vi oss i alla fall för att gå därifrån, när det inte var så trångt. men vart man än vände sig så var det snart fullknökat med folk och alla var lika irriterade för att jag hade hund med mig och var så oansbarig. Jag vill bara skrika"Men däe jag stod alldeles nyss var det tomtr, jag kan inte hjälpa att alla ska fram överallt å just exakt precis NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" hehe å det gjorde jg väl lite då å då. Men det var fruktansvärt, på ett par skunder hade alla bestämt sig för att nu ska vi gå hem och lika snabbt var alla "flyktvägar" spärrade och vi kom ingenstans, kände hur paniken stegrade. jag pallar inmte sådana situationer. Och med hunden oxå.....vi kom ingen vart alls. vad skulle vi göra?!

till slut lyfter jag upp honom i min panik för att komma därifrån, vi vill ju bara komma undan lite så att alla andra kunde passera. men inte orkade jag bära honom så länge å dessutom hatar han det!!=)
Men vi lyckades finna några personer som kunde flytta sig lite ¨å hjälpa till och hela tiden : "Ursäkta, förlåt, tack så mkt, ojoj jag ber om ursäkt. Nej jag är inte oansvarig och nej jag tog inte med mig hunden till folkhavet, ja folkhavet kom till oss, ursäkta flåt, tack tack". När vi väl kommit ut ur folkhavet.....kände jag bara hur jag skakade. Fy fan det var hemskt. Å alla dessa människoe, som tror sig veta allt & ska ha åsikter om allt man gör. Nåja hur som helst, vi tog en låååång omvåg runt parken och tills lut kom även vi ut =) Isak brydde sig inte nämnvärt av händelsen, jobbigt att bli bure & se så mkt ben bara. jag är glad, att han har så starkt psyke en sådan situation hade knäckt vem som helst, även jag kände mig ju helt omtumlad. Nu vet jag hur det kan gå, även om ens intentioner var de allra bästa. Hem kom vi iaf tillslut. På vägen stannade vi för att titta på ljusspelen på Rådhusets fasad, det krävs en del för att man ska bli imponerad idag tycker jag men det var riktigt fint alltså=) verkligen wow!!

Så kram på er alla å ta det lugnt. Puss puss från både isak & mig.

Vinter i Östersund

Vilken dag, vackert väder men rikitgt jäkla kallt. Skidbyxor, mössa & väntar är vad som gäller. Fast i efterhand hade jag velat ha både långalsonger & tjockare vantar. Det har vart hunddagis här idag så jag tog hundarna på en långpromenad vi vattnet, hade väl tänkt att det skulle bli längre en 1½ timme men eftersom båda hundarna hade 15kg bomull i öronen tappa jag enna sugen till slut=)Soya har ju iofs just börjat löpa så dte är kanske inte så konstigt att hon vart snurrigare än vanligt=). Isak vet vi ju att han mer eller mindre kroniska bomullsöron. Huruvida han verkligen hör så dåligt somvi ibland tror låter jag vara osagt, tror det är mkt godtyckligt den där dövheten *ler*. Men några mysiga bilder blev det iaf.

Vill även passa på att gratta min kära mamma Eva på födelsedagen=) Puss puss

image96

image97

Låt mig presentera Soya alias Kate moss ...hehehe
image98
Hittar du ngt?
image99

Vem är snyggast i stan?
image100

Skägget har frusit...han hade frost i änglahåret vid öronen & i all päls som är lite dunig,
image101


image102


image103

Soya tar igen sig vid &  på Angelica =)

image105

image104

RSS 2.0