Sommar

Hej alla vänner!
Då var sommaren här, och med den en ordentlig värme. Att det kan bli så varmt så fort. Ja man ska väl inte klaga men just nu gör jag det ändå....lite bara =) Jobbigt för hundarna och det är inte så kul att  jobba mitt i det heller. Men men lite semester kanske det kam bli framöver. Ska väl ha en vecka eller så i alla fall i aug. Jo visst ja. det höll jag på att glömma, jag & Isak (som för övrigt mår fint) ska flytta från kära Östersund och återigen bosätta oss på Smögen. Som ju också är en kär plats! Har fått jobb som skolkurator i Sotenäs kommun. Det känns himla kul, men flytten är ju inte så rolig, men men det kommer säkert bli ett roligt jobb och en bra sak är ju att vi kommer nära familjen.

Jo då en uppdatering var nog på sin plats, det har inte hänt så jättemycket men sista helgen i maj var jag och Isak funktionärer på Gällö-provet i Håsjö. (skulle eg varuit i Gällö men platsen ändrades ovh tydligen får man inte ändra namnet på provet då folk redan har anmält sig, eller ngt sånt, men nästa år kommer det heta Håsjö-provet). Vi åkte med Christin & hennes labbe Abbe =) Vi träffades på apporteringskursen förra året. Helgen var mkt varm och himla kul, på lördag var vi båda med på öppenklassen & hjälpte till och på söndagen var jag i nybörjarklassen. Stort tack till alla er rutinerade som hjälpte oss & med stort tålamod visade vad & hur vi skulle göra. Så här i efterhand kan jag känna ett stoort sug att själv få sätta igång, men så slog det mig att det kommer nog dröja iaf några år hehehehe=). Isak hade en härlig helg och inte blev det många tupplurer för gamlingens del, nej han hade alldeles för mkt att hålla reda på & kika på=) Jätteroligt var det.

Ja ni ska få se bilder hä nedan=). Ska det också att vi vet inte om det blir ngn Special för oss iår vi får se om vi hinner det, men jag hoppas att vi gör det. I alla fall att vi kan komma på söndag & kika lite, det är ju ändå då som man kan se alla & träffas och prata lite. Hoppas, ha en underbar sommar annars till er alla som man kanske inte träffar så ofta. Och Isak hälsar & tackar för alla fina grattis på hans födelsedag! Stor kram till er.


det var väldigt vackert där vi bodde!!





första dagen blev det inte så mkt mer bilder än på omgivningarna eftersom jag inte fick ordning på kameran som jag lånat förräns på kvällen.


förberedelser eller fika=)













prisutdelning











tröttande dag för alla hundar

mkt vacker färg=) Ser det mer och mer nu på labbar, denna vackra "tollar-färg", fiiiint.



J man är ju inte så duktig på att ta bilder men det syns att det är skog & nån i den i alla fall =).
Allt som allt en mkt kul & extremt lärorik helg. Stort tack igen tyill alla som lärt oss så mkt, många tack till Jenny , somaren, som verkligen förklarade och visade att det viktigaste är att ekipaget har kul & jobbar tillsammans. Även om ett par nollade så såg hon till att de fick göra om ngt moment så att de fick en bra känsla i magen & ett trevligt avslut innan de gick hem. trevligt tycker jag.


Isak & jag rensar ogräs hemma hos Maria, Gustav & Soya.


Just nu är det fullt, å jag menar FULLT med blommor i trädgården, hehhehe hon som bodde där innan hade planterat en massa så det  poppar upp överraskningar hela tiden=).




Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!



Så du ska flytta hem till Smögen igen?! Så skoj! Då blir du både närmare och längre bort ;)



Typiskt att du flyttar just nu, jag och Jing hoppas kunna ställa på Lit-provet i augusti, men då är du ju inte där. Men vi ses ju på Smögen, vi kommer ner i slutet av juli.



Kram

2009-07-01 @ 08:55:47
URL: http://www.inlicio.com
Postat av: Vildandsmamman

Klart ni ska hälsa på på specialen.... vi kommer ju hela gänget.

Kramar till er alla

2009-07-04 @ 19:37:24
URL: http://www.vildandens.com
Postat av: Lena

Ett väldigt försenat grattis till Isak på 17-årsdagen!

Jag håller tummarna för att han ska hänga med länge än och att ni hinner med ett besök på specialen.

Hälsningar Lena

PS Müsli hälsar till farmorsmorfar

2009-07-05 @ 15:04:39
URL: http://www.hircum.se
Postat av: Mamma

Det ska bli jättemysigt att ni flyttar hem. Vi längtar väldigt väldigt mycke efter er!

Mamma, pappa o Amanda

2009-07-07 @ 10:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0