Apporteringskurs

6-7 september blev det änrligen apporteringskurs!! Tanken var att det skulle blivit av i maj men de fick ingen instruktör så det gick i stöpet. Men nu blev det alltså av, en jättefin helg, två helfagar tillsammans med Anders Jönsson. det var ordentligt kallt på mornarna men solen visade sig & dagarna var klara & fina. Kursen hölls i Gällö och var avsedd för nybörjare. Det var jääteroligt verkligen och Isak hängde i riktigt bra. Men det viktigast var ju att man fick bra tips & se de andra göra. Dag två vart det lite sök på vilt=) Hehe ja man kan ju säga att det var detta Isak hade väntat på. Av sex eller sju apporter tog han alla utom två tror jag, sen bröt jag för att han inte skulle vara trött. Inga problem alls. ojoj va taggad han var att få komma iväg,...han kände ju att luktade ordentligt med vilt överallt. Så nu håll till godo med fina bilder.

Vackert värre







Maria, Smulan & hennes matte och Abbes matte. det är hemskt men jag kommer
knappt ihåg vad de andre hette.Men hundarna kommer man ihåg, visst är det skumt=)

Abbe



Gurra & Soya in action

Tror det är flaten Anja som är lite skeptisk till haren

Ludde väntar på sin tur




Isak på gång =)








Linjetag, och en väldigt energisk liten flat-tjej =)







 Ibland får man rycka in som båtkarl





Underbara bild =)

















lilla lilla soya....hehehe






Ja det var två riktigt fina dagar och jag har lärt mig en hel del. Fått mkt bekräftat
och tänkt om en del oxå. Mest av allt känner jag att det var ngt jag vill pyssla mer med och
definitivt ngt som nästa hund ska få utsättas för *ler*. Måste så här i efterhand oxå säga att jag är
rätt sugen ¨på en jakltabbe. Helt underbara små krutpaket. Så den framtida tollaren får kanske dela boatsd med en sådan, och en bullterrier och dobermann, corgie, basset fauve....mer mera med mera. Ja det är mkt man är sugen på hehehe. Förresten, behöver jag säg att Isak inte gick i vattnet? Bra att man får låna Soya ibland=)

Tack å hej leverpastej!!


PUSS

Kommentarer
Postat av: Vildandsmamman

Fiiiiina Isak :o) Mer behöver inte sägas!

Stora kramar till er alla

2008-10-14 @ 08:54:30
URL: http://www.vildandens.com
Postat av: Mamma

Världens finaste! o bästa! o sötaste! o goaste! o o o älskar er!!!!!!

2008-10-16 @ 08:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0