Resultat

Ja här tänkte jag skriva ner lite utav Isaks resultat, de flesta kan jag inte gå in så mycket på eftersom han hade en "karrär" innan han flyttade till familjen Lång, därför rekomenderar jag att den som kanske är nyfiken på vad Isak hittat på fr. L (före Lång) går in på skk:s hundata. Anyway, jag själv har varit med på ganska många Tollarspecialer, tävlingar, hundträffar och skogspromenader vid detta laget och allt började tack vare faster Meta ,ägare till vildandens Vargtass af Dinchi & Rödahunds Rövare Trix (som tyvärr inte finns med oss längre). Jag vet inte när det började men, jag följde iaf med henne som en svans på många events med Trix. Där började väl intresset för tollare, hundintresset hade alltid funnits innan men tollare är ju ngt speciellt=). När Isak kom in i våra liv runt -99 om jag inte har helt fel så var ju snart hela familjen med i gamet. Tollarespecialen blev snart en återkommande tradition som för så många andra. Vi ställde dock aldrig upp i ngn tävling med Isak förrän sommaren 2006. Varför? Ja det kan man fråga sig, så här i efterhand ångrar jag att vi inte började tidigare, för det har vart grymt skoj. 
så efter en liten utmaning från päronen och faster så anmälde jag oss till tollarspecialen 2006. Vem tror ni fick ställa? moi! Nej inte pappa trots att det på pappret är hans hund=) och inte heller mamma som skryter om sitt handlerpris som hon fick, jag vet inte när....(Rival, vår labbe, som hon ställde blev väl oplacerad men det är inget vi pratar om *ler). Sagt och gjort, på den vägen är det och eftersom det gick så bra så har  det följt några stycken.

* Tollarspecialen 2006, Mariestad, : Tvåa i veteranklassen
* SSRK utställning maj 2007 Travbanan Östersund: BIR Veteran, ck, tredje bäste hane
* Tollarspecialen 2007, Tånga-Hed, Vårgårda:  Tvåa i veteranklassen, hp
* Inofficiell utställning,brukshundsklubben i Sveg: BIR veteran, hp, BIG-reserv, BIS-veteran tvåa.

2006, Mariestad
image14

Sveg

Isak är mer intresserad av vad domaren pysslar med och vilel inte titta på mig =). Kanske var det rosetternas fladdrande som fick honom på hugget. ja han ser ju alert ut om inte annat. Oj vad det blåste, tält flög och kallt var det !!

image16




image17


Kommentarer
Postat av: Annika

Välkomna ut i cyberrymden, Martina & Isak!! Vad roligt att det var "vår" Isak som hade fått en egen hemsida!

Hälsningar från
Annika, barnbarnet Etta och barnbarnsbarnet Toppa

2007-10-18 @ 14:10:53
URL: http://www.agrosofen.se
Postat av: Martina

Tack för välkomnandet=) Ja det är ju klart att Isak ska ha en egen hemsida. så matte för ju ställa upp *ler*

2007-10-19 @ 07:35:47
Postat av: Marie, Håkan, Dino & Whirre

Hejsan :)
Vad kul att se er på nätet :) och underbart kul att ni hittat n på vår sajt. :)

Blev väldigt inspirerad av er vandring, har själv vandrat med en kompis uppe i Abisko för många år sedan... men då utan hund. Då bodde jag ensam... :)
Vi har ju Östgötaleden inte alltför långt bort så jag får väl börja där.

Ta hand om gamlingen och er själva.

Mys ordentligt över den kommande julen.

2007-11-12 @ 21:51:01
URL: http://zeuz.se/dino

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0