Wången 17/11 SSRK

Ja i lördags bar det av til Wången på utställning igen. Skulle bli hur skoj som helst, vi var taggade till tusen =) Så tidigt på morgonen packar vi inoss i bilen och drar iväg.
 

Se här vilka som tittade förbi =) Johanna & lilla Jing, som för övrigt kommer bli världens hjärtekrossare när hon blir vuxen. Så vacker.
image65

Agrsosofens Fandango om jag inte missminner mig, det är dålig kvalisort på bilderna men utställningen var i ett ridhus & belysningen var lite skum. Fandango är ju Isaks barnbarnsbarn, tyvärr hann vio inte prata med dem. Men vi hejjade =)
image66

image67



Soya tar det lite piano innan det är hennes & husses tur i ringen
image68


Vackra soya står fint. Vidar Grundtjern (domaren) verkar grunna på vad han ska göra. Tyvärr gick det inte så bra den här gången. Men det kanske inte är så konstigt när domaren föredrog fettolabbar. Ja jag hade kunnat säga "den grövre modellen", men en del hundar börjar man ju fundera över. När man ser sex till nio månaders valpar som är lika stora som soya som är drygt två år gammal då är ngt fel. Visst är soya en slank dam men hon väger ändå nästan 30kg. Ska en valp se ut så ? hur stor ska eg en hane vara? många vi såg vägde säkert en 50 kg, jag skojar inte. Man blir faktiskt mörkrädd. Men lite tummen upp ändå te domaren som påpekade till flera att dekunde må bra av att gå ner några kilo. Pratade med en kvinna som födde upp labradorer, mer av soyas modell alltså och hon berättade att man idag får avliva flera hundar när de kommit up i åldrarna eftersom deras armb¨ågar klappar ihop. Å då är de redan röntgade utan anmärkningar på såväl höfter som armbångar. Hemskt. Nej jag röstar för friska, slanka, muskulösa labradorer.
image69

Då var det dags för oss att springa lite.runt runt.
image70
Stackars domaren blev huvudkös, likaså jag. huvudsaken är nog att Isak kom med=) Isak var som vanligt (är oftast så) enda deltagande i sin klass och han fick etta och CK och kom tvåa i bhkl!! tjoho! samt en fantastisk kritik, domaren hade idel lovord till honom och sa att det är ovabligt med en sådan frisk och fin hund i den åldern, oavsett ras. tack och bock.
image71


Efter vårt deltagande följde en lååån väntan på att få ställa upp i BIS Veteranringen. Men tyvärr gick det inte hela vägen utan vi hamnade på en sjätteplats. Men det gör inget Isak gick och kändes jättebra så det var en bra dag ändå.

    Soya och Isak vilar när vi käkar lunch & väntar.


                  


image76

synd att det vart suddiga bilder.
image77


 Varför kan jag inte rotera bilden??? jaja får la bli som det blir då.


 Kritik
Helhetsintryck: utmärkt
Mkt bra huvud och uttryck. Bra hals & resning, välvinklad, välgående. utmärkt päls och svans.
15 ½ år i superkondition. GRATTIS!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en trevlig kväll! ♥

2007-11-20 @ 19:54:39
URL: http://classiiic.blogg.se
Postat av: Annika

GRATTIS till en fantastiskt fin kritik och återigen en superprestation i utställningsringen. Gammal man gör VERKLIGEN så gott han kan!!! :-D

2007-11-20 @ 22:12:52
URL: http://www.agrosofen.se
Postat av: Vildandsmamman

Tack vännen för snälla ord om Jazza. Nu slår i alla fall Isak hennes ålder... Jazza var ju född 920426 och Isak 920522 om jag inte missminner mig!
STORT GRATTIS till finfin kritik - attans att det inte räckte hela vägen fram.
Kul att se att Johanna fastnade på bild!
I helgen åker jag till Danmark för att se Remus valpar - Jazzas barnbarnsbarnbarn!

Kram och hälsa alla

2007-11-20 @ 23:31:34
URL: http://www.vildandens.com
Postat av: Mamma

Grattis Martina till er båda du gör ett fantastiskt jobb med Isak.
Kramar från oss hemma på Smögen

2007-11-24 @ 10:28:39
Postat av: Johanna & Jing

Hejsan på er!

Så skoj att träffas igen på Wången! Isak är en underbar gentleman och hans kritik sa det mesta. Lilla Jing-Ping hälsar så mycket till er båda och Remus är lite småsur för att han inte fick vara med ... ;-) Men jag hoppas det inte är allt för länge till vi ses nästa gång!

Kramar
Johanna, Remus Och Jing

2007-11-25 @ 18:32:49
URL: http://www.remustoller.com
Postat av: Dayhana

Hej sötnosar! Har saknat er något enormt. Grattis grattis till er båda!! Fick ditt lilla meddelande på messengar :( ska skärpa mig. jag lovar :). Så avis jag e, jag vill också va med er juuu o med familjen Hellsten- Grimbe juuu..skulle till och med tänka mig att fjällvandra, bara jag fick umgås med er :)..puss puss

2007-12-06 @ 19:46:27
Postat av: Marie, Håkan, Dino & Whirre

GOTT NYTT ÅR

Vi önskar er ett riktigt framgångsrikt 2008 med många fina resultat. Ålder = erfarenhet och färdighet :)

Givetvis ser vi fram emot att träffa er :)

2008-01-01 @ 00:34:15
URL: http://zeuz.se/tollare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0